Uutiset

TÄRKEÄ: Vesikatkoista tiedottaminen

12.05.2022

Nk. Linkinmäen suunnalla korjattiin eilen 11.5.2022 yksi vesijohtoverkoston vuotava sulkuventtiili, minkä vuoksi vesi jouduttiin katkaisemaan hetkeksi pieneltä alueelta kokonaan. Vesikatkon vaikutusalueen kiinteistöjä on tiedotettu 10.5.2022 tulevasta vesikatkosta tekstiviesteillä. Vesikatkon vaikutuspiirissä oli yhteensä 7 eri kiinteistöä.

Koska korjaustyön aikainen vesikatko on aiheuttanut ihmettelyä ja epätietoisuutta mm. sosiaalisessa mediassa, niin muistuttelemme jälleen kerran kaikkia siitä, miten tiedotus suunnaltamme oikein toimikaan.

Ilmoitamme asiakkaillemme tekstiviestien avulla tiedossamme olevista vedenjakelun häiriötilanteista. Tekstiviesti nopeuttaa tiedonvälitystämme ja helpottaa vedenkuluttajan varautumista tulevaan vesikatkoon. Tekstiviestitiedottamista käytetään ennakoiduissa korjaus-/huoltotöissä, lisäksi tekstiviestejä lähetetään myös äkillisissä vedenjakelun häiriöissä, mikäli siitä aiheutuu oletetusti haittaa asiakkaillemme (esim. epäillyt vuototapaukset verkostossa). Laajemmista häiriötilanteista tiedotamme myös nettisivuillamme ”Ajankohtaista” osiossa.


Valitettavasti emme ole saaneet useista pyynnöistä huolimatta kaikilta kiinteistöiltä puhelinnumeroita häiriötiedottamista varten, tai sitten asiakas on estänyt tiedotteiden lähettämisen itselleen. Olemme muistutelleet yhteystietojen ajantasaisuuden tärkeydestä vuodesta 2015 saakka melkeinpä jokaisessa asiakaskirjeessä, mitä olemme asiakkaillemme lähettäneet.

Ajantasaisen matkapuhelinnumeron voi ilmoittaa meille joko sähköpostitse osoitteeseen palaute@humppilanvesi.fi, näiden kotisivujen palautelomakkeen avulla tai laittamalla asiasta tekstiviestiä numeroon 0407368885/Mika tai 0503380223/Reija. Muistattehan ilmoitella meille myös mahdolliset puhelinnumeromuutoksetkin. Kullekin kiinteistölle voimme tallettaa 2 puhelinnumeroa tekstiviestitiedottamista varten. Toukokuun 2022 aikana lähetämme kaikille kiinteistöille jälleen mittarinlukupyynnön ja asiakaskirjeen, missä asiasta on muistutus. Muistattehan siis tarkistaa tämä puhelinnumeroasia viimeistään kirjeen saatuanne.

Asiakasrekisterin ylläpitoa ja myös tiedottamista ohjeistaa mm. tietosuoja-asetus, minkä perusteella minimoimme asiakastietoihin tallennetun tiedon. Kaikelle asiakasrekisteriin tallennetulle tiedolle pitää olla asianmukainen peruste. Asiakkaitamme ovat kaikki ne kiinteistöt, joiden kanssa olemme solmineet liittymis-/vedentoimitussopimuksen. Asiakkaitamme ovat siis esimerkiksi omakotitalokiinteistöt, teollisuuskiinteistöt ja taloyhtiöt, kuten kerrostalot ja rivitalot. Asiakastietoihin on tallennettu pääsääntöisesti vain kiinteistön omistajan tai edustajan yhteystiedot. Kiinteistön asiakastiedoissa ei ole siis pääsääntöisesti tietoa mahdollisista kiinteistöjen vuokralaisista tai taloyhtiöiden yksittäisistä osakkaista, ja näitä tietoja emme edes pysty tallentamaan rekistereihimme ellemme ole solmineet vedentoimitussopimusta suoraan esim. vuokralaisen kanssa. Taloyhtiöiden asukkaat ja vaikkapa omakotitalojen vuokralaiset eivät siis saa meiltä suoraan häiriötiedotetta, vaan ko. tiedote toimitetaan aina sille kiinteistön omistajalle/edustajalle, jonka kanssa meillä on voimassa oleva sopimus - jos kiinteistön omistaja/edustaja on meille yhteystietonsa toimittanut ja tiedottamisluvan antanut.

Emme käytä asiakasrekisteriimme tallennettuja numeroita muuhun kuin vesikatkotiedottamiseen ja asiakassuhteen hoitoon liittyvään suoraan kontaktointiin. Numeroita ei myydä tai luovuteta eteenpäin mahdolliselle kolmannelle osapuolelle.

29.07.2022Nimitysuutinen
27.05.2022Asiakaskirje 27.5.2022
17.05.2022Hinnastot päivitetty
12.05.2022TÄRKEÄ: Vesikatkoista tiedottaminen
06.05.2022Verkostovetemme laadusta
12.04.2022Tilinpäätös 31.12.2021
22.03.2022Uutista päivitetty. Vedenpaine saattaa olla normaalia alhaisempi keskustan, Kauppilan ja Kirkonkulman alueella
29.12.2021Vedenjakelualueet vedenottamoittain
17.12.2021KORJATTU / Vuotoepäily Huhdin vedenottamon alueella
15.12.2021KORJATTU / Vuotoepäily Murron vedenottamon alueella

Siirry arkistoon »